Passbeskrivningar

Afrodance

Pulsen stiger, det är svettigt – men framförallt riktigt roligt. Danserfarenhet behövs inte. Tid: 60 min

Bodyattack

Bodyattack är ett sportinspirerat konditionspass som utmanar och utvecklar din styrka, kondition och uthållighet. Passet är högintensivt och tempot snabbt. Jobba på din koordination samtidigt som du har riktigt roligt. Tid: 60 min

Bodybalance

Klassen är inspirerad av yoga, thai chi och pilates där balans, styrka och rörlighet står i fokus. Tid: 60 min

Bodycombat

En tuff och effektiv kamsportsinspirerad klass där kickar och slag utövas enligt en koreografi till musik. Övningarna är hämtade från karate, boxning, taekwando och tai chi. Tid: 60 min.

Bodypump

Klassen har ett fokus på uthållighetsstyrka. Med hjälp av skivstång samt fria viktskivor och hantlar jobbar vi oss igenom kroppen. Du bestämmer själv dina vikter. Tid: 60 min

GRIT-strength

Klassen är designad för att bygga upp din muskelstyrka. Vi använder skivstång, viktplatta samt steplåda för att öka träningseffektiviteten. Fokus ligger på att förbättra syreupptagningsförmåga, styrka och uthållighet. Tid: 30 min

CX WORX

CX worx är en effektiv klass som går bra att kombinera med en annan klass – eller köra fristående. Fokus ligger på att stärka bålmuskulaturen samt att jobba skadeförebyggande. Vi jobbar till största delen med kroppen, men även viktplatta och gummiband förekommer. Tid: 30 min

Onyx Box

Intervallpass som tränar både din styrka och kondition. Passet är inspirerat av boxning och även andra kampsportsformen där sparkar ingår. Mitzar och handskar används. Tid: 60 min

Onyx Cirkel 45/60

Stationsträning med fokus på funktionella övningar för hela kroppen. Kondition och styrka varvas. Passet bygger på intervaller i olika längd. Tid: 45/60 min

Onyx Cirkel Bas

Funktionell stationsträning med fokus på att bygga upp och vänja kroppen vid fysisk aktivitet och rörelse. Instruktören går alltid igenom och visar samtliga övningar. Vi jobbar med rörelsekvalité. Passar dig som är ny på gymmet, eller som vill hitta tillbaka till grunderna. Tid: 40 min

Onyx Cirkel/Core

Stationsbaserat pass med fokus på kroppens kärna – bålen. Vi bygger upp styrka, stabilitet och balans. Passet är även skadeförebyggande. Ett enkelt och effektivt pass. Passar bra att kombinera med andra pass. Tid: 30 min

Onyx Cirkel Senior

Ett enkelt pass med fokus på både kondition och styrka för dig som är äldre. Vi lyssnar till kroppen och du jobbar utefter dina egna förutsättningar. Tid: 60 min

Onyx Crossfit

Bygger på ständigt varierande rörelser utförda under hög intensitet. Du använder både kroppstyngd och redskap. Passen byts ut varje dag och just passet för dagen hittar du på vår hemsida. Kräver crossfit-medlemskap. Tid: 45/60 min

Onyx Crossfit Intro

Introduktionskurs till ONYX crossfit. En kurs med 8 tillfällen under 4 veckor vilken du måste genomföra innan du börjar boka dig på ord. crossfit-pass. Tid: 60 min

Onyx Crossfit Ladies

Se ONYX crossfit. Endast för tjejer. Tid: 60 min

Onyx Crossfit Gymnastic

Se ONYX crossfit. Skillnaden på denna klassen är att fokus ligger på kroppsviktsövningar och styrka i de gymnastiska rörelserna inom crossfit. Kräver crossfit-medlemskap. Tid: 60 min

Onyx CrossfitTeam

Vi jobbar två och två. Klassen bygger på ständigt varierande rörelser under hög intensitet. Du använder både kroppstyngd och redskap. Passen byts ut varje dag och just passet för dagen hittar du på vår hemsida. Kräver crossfit-medlemskap. Tid: 60 min

Onyx Crossfit Endurance

Se ONYX crossfit. Skillnaden på denna klassen är att fokus ligger på condition och uthållighet. Kräver crossfit-medlemskap. Tid: 60 min

Onyx Jogging – outdoor

Vi ger oss ut i naturen och joggar. Passa både dig som är ny samt erfaren löpare. Går ej året runt. Tid: 60 min

Onyx Förälder/Barn

Ett enkelt pass för dig som vill träna både styrka och kondition efter att du fött barn. Du är välkommen att ta med ditt barn till passet. Tid: 60 min

Onyx Gymintro

Klassen ger en genomgång av gymmet. Du lär dig att orientera på gymmet. Grundläggande klass för dig som är ny på gymmet. Tid: 45 min

Onyx X-fit 30/45

X-fit är stationsbaserad träning med funktionella övningar. Intervallerna är längre och vi jobbar från 12 till 20 minuter åt gången. Konditions- och styrketräning när den är som mest effektiv och rolig. Kom gärna uppvärmd till passet. Tid: 30/45 min

Cykel Activio

Cykelklasser där du jobbar aktivt med pulsen. Du har möjlighet att låna pulsband och sedan följa din puls under passets gång på en stor skärm. Tid: 30/45/60 min

Cykel Watt

Cykelklasser där du jobbar med en watt-mätare. Watt-mätaren ger dig svar på hur hårt du orkar jobba just idag. Tid: 30/45/60 min

SPRINT

Tuff 30-minuters HIIT-träning på cykel. Passar dig som gillar att pressa dig det lilla extra. Klassen är inspirerad av cykeldisciplinen sprint och bygger på intervaller. Tid: 30 min

Onyx Cykel Outdoor

Vi ger oss ut i naturen och cyklar. Går ej året runt. Tid: 60 min

Onyx Step-Styrka

Konditionskrävande step-up varvas med tuff styrka. Ett helhetspass där vi följer en koreografi till musik. Det största arbetsverktyget är kroppen samt step-bräda, men även gummiband och handlar förekommer. Tid: 60 min

Onyx TRX

TRX-klassen bygger på övningar som utförs med hjälp av ett TRX-band. Styrka, balans, flexibilitet och stablitet är ledord. Tid: 30 min

Onyx Yoga

Tusenårig muskulär och mental träningsform. Vi tränar balans, styrka, rörlighet och smidighet med fokus på andningen. Tid: 60/75 min

TABATA

Passet bygger på tabata-intervaller vilka är vardera 4 minuter lång – 20 sekunders arbete och 10 sekunders vila 8 gånger. Tid: 45 min

Zumba

Dansklassen zumba får svetten att rinna och pulsen i topp. Med rytmer från bl.a. salsa, merengue och samba. Danserfarenhet behövs inte. Tid: 60 min

Onyx Crosskidz/Teens

Träning för barn 5-13 år. Barnen delas in i olika grupper baserade på ålder. Terminsbaserad kurs. Anmälan sker via vår hemsida. Tid: 45/60 min

Onyx Dance Kidz/Teens

Dans för barn 5-13 år. Barnen delas in i olika grupper baserade på ålder. Terminsbaserad kurs. Anmälan sker via vår hemsida.